ترندهای سئو و بازاریابی آنلاین در سال 2021
نوشته شده توسط : Admin

آیا میدانید سئو و بازاریابی آنلاین به کجا میروند؟ آیا میدانید روی چه چیزهایی باید تمرکز کنید تا یکی از برندگان در این حوزه در سال 2021 باشید؟ در این مقاله در رابطه با فرصت های پیش رو در سال 2021 در حوزه سئو و بازاریابی آنلاین صحبت خواهیم کرد.

ترند سئو در سال 2021

کاربرپسندی و رضایتمندی به یک عامل اصلی رتبه بندی تبدیل میشوند

Google Core Web Vital

Google Core Web Vital مطمئن ترین علامت برای نشان دادن این است که گوگل در سال 2021 از نظر جستجو به کجا میرود. دیگر وب سایت هایی که استفاده از آن دشوار باشد و هیچ فایده ای برای کاربر نداشته باشند سرانجامی نخواهند داشت. در طولانی مدت در طول یک تا سه سال، قطعا اثرات این مورد را احساس خواهید کرد. بنابراین این مورد را حتما در اولویت قرار دهید.

سیگنال های کاربران فراتر از core web vitals

هم اکنون به عنوان یک سئوکار به وضوح متوجه میشوید که اگر یک url برای کاربر بهینه شود رتبه بندی بهبود پیدا میکند.

 داده های ساختار یافته: قطعه های غنی برجسته تر میشوند

قطعه های غنی سال هاست که به جستجوی گوگل راه پیدا کرده اند.  این قطعات  اکنون در تعداد  زیادی از نتایج گوگل دیده میشوند و این روند در سال 2021 ادامه خواهد داشت. از طرفی گوگل تلاش میکند تا مدیران وب محتوای بیشتری را با داده های ساختار یافته علامت گذاری کنند.

گوگل نیز داده ها را میگیرد و سپس آنها را به زیبایی ارائه میدهد.

اگر میخواهید در سال 2021 امتیاز کسب کنید صفحات خود را با داده های ساختار یافته غنی سازید.

 

بیشتر بخوانید:  نشانه گذاری اسکیما چیست و چرا و کجا از آن مورد استفاده قرار میگیرد؟

 

فناوری: جاوا اسکریپت و زمان بارگیری

بسیاری از سئوکاران مخصوصا حرفه ای ها هنوز هم در زمینه سئو فنی نیاز به پیشرفت دارند.

اینکه بدانید دقیقا ربات های گوگل به چه صورت صفحات را کراول کنند؟ چه چیزی بر زمان بارگذاری صفحات سایت تاثیر میگذارد. به عنوان یک سئوکار شما باید با core wen vital، javascript، screaming frog  و موارد این چنینی آشنا باشید.

محتوای تحریریه

محتواها به سمت محتواهای تحریری میروند و بیشتر جنبه اطلاع رسانی، آموزش و یا سرگرمی دارند تا اینکه تلاش برای فروش چیزی را داشته باشند.

در زمان های گذشته محتوا فقط برای سئو و موتورهای جستجو انجام میشد. اما امروزه محتوا فقط و فقط برای کاربر باید نوشته شود و در آن از تصاویر، فیلم ها، گرافیک ها استفاده شود.

 حذف محتوا رتبه بندی خوبی همراه دارد

توصیه ما به مدیران سایت این است که محتوای بد خود را حذف کنند. محتوای بد محتوای خوب را مانند لباس خیس وب سایت شما را پایین می آورد. بهتر است یک بررسی جامع انجام دهید و مطالبی که نیاز به تجدید نظر دارند را حذف کنید. با این کار پیشرفت های مستقیم و سریع در رتبه بندی خود مشاهده میکنید.

جستجوی صوتی ترند نیست

در بسیاری از وب سایت ها جستجوی صوتی را به عنوان ترند سال جدید معرفی کرده اند. اما دستیار صوتی گوگل و الکسا دو سالی هست که مورد استفاده قرار میگیرد.

یوتیوب و ویدئو

استفاده از یوتیوب در زمان بحران کرونا 15 درصد در آلمان افزایش یافت. تصور کنید اگر جستجوی ماهانه گوگل در کل 15 درصد افزایش یافته باشد تا چه میزان یوتیوب آورده دارد.

یوتیوب واقعا گرسنه محتوای خوب است و میتواند به صورت عالی رشد کند. یوتیوب امروزه بخشی از یک استراتژی خوب بازاریابی آنلاین است.

کرونا باعث افزایش دیجیتالی شدن کسب و کارها شده است. تمامی شرکت های سنتی امروزه به فکر آنلاین کردن کسب وکار خود هستند.

ایمیل مارکتینگ

آیا بازاریابی از طریق ایمیل یک ترند محسوب میشود؟ این موضوع هیچ وقت جدی گرفته نمیشد اما همیشه عالی کار کرده است. بنابراین در سال 2021 این مورد قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت. ایمیل مارکتینگ برای دریافت لید در b2b و در خرده فروشی های آنلاین بسیار کاربردی است.

تمرکز بر روی هدف کاربر از جستجو

در سال 2021 تمرکز بر روی کاربر و هدف او از جستجو است. اگرچه این ترند جدیدی نیست اماهرساله توجه به آن بیشتر میشود زیرا هدف و رفتار کاربر دائما در حال تغییر است. بخصوص این تغییر در سال 2020 خیلی سریع تغییر کرد.

تجزیه و تحلیل مشتری و ارزش نگهداری و وفاداری

سئو قبلا بیشتر مربوط به ترافیک روی سایت بود. اما دنیای وسیعی دارد.

در سال 2021 شما بیشتر از همیشه تحت فشار خواهید بود تا ترافیک بیشتری را ایجاد کنید  برای کاهش شکاف های درآمد و بازگشت سرمایه.

بنابراین در سال  2021 داده ها بسیار مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهید گرفت تا رفتار مشتری برای خرید را بررسی کرد.

 

مطالب مرتبط: 13 اشتباه در تولید محتوای سئو شده و نحوه جلوگیری از آنها





:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: